Några av våra kunder
Nå en nischad målgrupp
Behöver du nå en smalare målgrupp med ditt budskap? Då är Bing Ads ett bra alternativ. Som Bing Ads-byrå tar vi hand om din annonsering på ett kostnadseffektivt sätt. Skillnaden mellan Bing och liknande sökmotorer såsom Google är att Bing når en något mer vinklad målgrupp, ofta till en låg kostnad per klick. Själva annonseringen sköts via Microsoft Advertising.
Hur fungerar Bing Ads?
Oavsett om ni är en etablerad verksamhet eller ett nyetablerat företag, fungerar tjänsten på samma sätt. Bing bestämmer vilka annonser som ska visas högst upp i sökresultaten. Detta baserat på annonsens kvalitet och sökordets relevans för er webbplats. Ju mer vi som Bing Ads-byrå optimerar din landningssida, desto bättre presterar annonsen. En bättre presterande annons ökar chanserna att synas högt upp på Bings sökresultatsida.
Vad är Bing Ads?
- Ett mer nischat digitalt annonseringsverktyg.
- Ni betalar bara för när en person klickar på länken.
- Detta är det snabbaste sättet för er att synas på Bing – ni får omedelbara resultat.
- CPC (kostnad per klick) fastställs genom en auktion.
- Populära sökord med hög konkurrens kostar mer per klick.
Såhär ser vår process ut
En Bing Ads-byrås huvudsakliga ansvar är att fokusera på detaljerna. Vi jobbar noggrant och systematiskt med att välja lämpliga sökord. I linje med detta, etablerar vi en kampanjstruktur som förbättrar er försäljning. Utan att höja annonsbudgeten.
Vår process ser ut så här:
- Sökordsanalys
- Kampanjstruktur
- Uppsättning av annonser
- Löpande optimering och rapportering
Det som särskiljer oss som Bing Ads-byrå från andra byråer är att vi har erfarna specialister med lång erfarenhet när det gäller ökad konvertering, synlighet och expansion. Specialisterna här på Mild får ständigt utbildningar i Bings verktyg för att hålla sig uppdaterade med nya arbetssätt och rutiner. På så sätt ser vi hela tiden till att utvecklas och ligga steget före våra kunders sökvanor.
1. Sökordsanalys
Det första vi gör är en analys av webbplatsen. Vad söker era besökare efter när de hittar till er? Vilka ord använder ni själva i era produkt- eller tjänstebeskrivningar, och har dessa ord sökpotential? Hur ser det ut för era konkurrenter? Resultatet blir till slut en lista med sökord som vi anser att ni ska satsa på. Vi pratar igenom listan med er och kommer överens om vilka sökord vi ska satsa på.
2. Kampanjstruktur
Nästa steg är att skapa en kampanj som ska leda till mest pengar tillbaka per investerad krona. Return On Ad Spend kallas det i annonseringsspråk, förkortat ROAS. Vi utgår från sökordslistan i förra steget och har kontroll över vem vi riktar annonserna mot, samt hur mycket vi vill spendera varje månad.
3. Uppsättning av annonser
Här börjar det roliga: vi skapar annonser och landningssidor utifrån sökord och målgrupp. Ju mer relevanta annonserna är för era besökare, desto fler klick kommer ni att få för pengarna. Det är oerhört spännande att släppa de första annonserna och se siffrorna ramla in!
4. Löpande optimering och rapportering
En central del i det löpande arbetet är att regelbundet observera och analysera datan som rullar in allteftersom nya kampanjer skapas. Vi ser ständigt över struktur, sökord och annonser, i fall att något behöver justeras. Till exempel kan vi skifta budgeten från sökord som uppenbart presterar sämre till de som presterar bättre. Vi kan också konverteringsoptimera landningssidor som får många klick men lågt antal konverteringar.
Vi strävar självklart mot att vara så transparenta som möjligt och skickar därför ut skräddarsydda månadsrapporter löpande så att ni får veta exakt hur era annonspengar spenderas. Vi går igenom dessa rapporterna med er under månadsmötena.