En digital byrå

Mild är en digital byrå med kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi bidrar med strategi, design, innehåll, utveckling och teknik.

Mild – vi är en digital byrå

Innan vi försöker oss på att förklara hur vi är att samarbeta med vill vi först berätta vad vi gör om dagarna. Vill ni få hjälp med exempelvis webbutveckling, e-handel, SEO/SEM, sociala medier eller övrig digital marknadsföring är det helrätt att fortsätta läsa. Vi jobbar även med förvaltning, CRM, marketing automation och är bland annat certifierade i Hubspot, Analytics och Google Ads.

Läs gärna mer om våra kontor: StockholmGöteborg och Malmö.

Vår resa från då till nu

2008 såg Mild dagens ljus på Stigbergsliden i Göteborg. Kort därefter öppnade vi upp våra portar i Malmö och Stockholm och har sedan dess haft en stabil, organisk tillväxt – idag är vi runt 35 medarbetare på våra tre kontor. De fyra ägarna (Pontus, Albin, Christian och Pär) har varit med sedan starten och är operativa i bolaget. Vi har inga externa finansiärer som sätter agendan, utan allt kvalitetsarbete och fokus syftar till att vi på lång sikt ska bli en ännu bättre partner till er som vill utveckla ert företags digitala närvaro. De senaste åren har vi blivit utsedda till både Gasell (DI) och årets superföretag (Veckans Affärer).

Vårt framtida samarbete – långsiktighet och gemenskap

Vi har en långsiktighet i allt vi gör som byrå. Det innebär inte minst arbetet tillsammans med våra kunder. Vårt mål är att skapa samma atmosfär och gemenskap som vore vi kollegor på plats hos er som kund. I praktiken innebär detta täta avstämningar, gemensamma öppna boards i vårt projektledningsverktyg (Monday) samt full transparens gällande tidsuppskattningar och kommande fakturor. 

Vi skriver heller inte avtal med långa bindningstider utan jobbar i regel månad till månad, vilket skapar en flexibilitet och möjlighet att löpande revidera samarbetet. När vi går in i ett nytt samarbete gör vi det för att fylla de luckor som idag finns hos er som kund, men detta kan förändras över tid i takt med att nya medarbetare kommer in till er, budgetar förändras och så vidare. Då är det viktigt att ni inte sitter fast i ett långt avtal hos oss som omöjliggör denna flexibilitet.

Utöver detta ser vi det också som avgörande att ha tydliga, gemensamma mål, oavsett om det gäller ett engångsprojekt eller ett samarbete som löper över tid. Vårt mål är aldrig att ligga etta på Google eller att skapa en ny tekniskt fungerande webbplats – vårt slutmål måste vara samma som ert. Exempel på gemensamma mål kan vara att skapa fler heta leads till säljare, öka försäljning i er e-handel och förbättra möjligheter att rekrytera rätt medarbetare. 

För att kunna vara en partner som tar ansvar för slutmålet krävs det bred kompetens, tydligt engagemang och genuin välvilja gentemot er som kund. Vi måste vilja att ni ska lyckas. 

Några av våra kunder

Bred kompetens, för slutmålets skull

Det är idag få kunder som enbart vill ha en ”ny snygg webbsida” och inte samtidigt ett fokus på trafikgenerering och konvertering. På samma sätt är det få som nöjer sig med att vi skapar bra synlighet på Google och sociala medier, om denna trafik i slutändan inte leder någonstans. 

Vi brukar för pedagogikens skull dela in våra kompetensområden i fyra kategorier. De samarbeten vi har innehåller i regel delar av dem alla, var tonvikten ligger kan variera från fall till fall. 

  • design/utveckling
  • hosting/förvaltning
  • digital marknadsföring och kommunikation
  • CRM/försäljning/automation

Engagemang, välvilja och proaktivitet

Hög kompetens är givetvis en förutsättning för att nå ett lyckat slutresultat. Saknas rätt engagemang faller dock saker ofta platt. Vi på Mild har en genuin vilja att nå de mål som vi tillsammans med er som kund sätter upp. Detta är givetvis svårt att förmedla i en text som den här och heller inget som står i någon arbetsbeskrivning. Välviljan mot våra kunder kommer helt enkelt från att våra medarbetare tycker om sitt arbete, sina kollegor och den miljö de befinner sig i. Med denna känsla i hjärtat blir jobbet att ta sig an högt uppsatta mål både lättare, roligare och mer givande för våra medarbetare, vilket vi också tror sprider sig vidare till er som kund.

Är vi rätt byrå för er?

Vi har ungefär 10-15 börsnoterade kunder, ungefär det dubbla med miljardomsättning. På andra sidan av spektret finns både start ups och mindre fåmansbolag. Vi jobbar med såväl B2B och B2C samt myndigheter och ideella organisationer. Det finns med andra ord en stor flexibilitet när det kommer till storleken på våra kunder, deras projekt och budget. Om ett projekt är på 10 timmar eller 10.000 timmar spelar inte så stor roll för oss, det viktiga är att vi hittar varandra och att vi har en gemensam ambitionsnivå när vi går in projektet.

 

Hur inleds generellt ett samarbete?

Vi anser inte att ni behöver komma hit med en 100 sidor lång förstudie eller ha bilden klar för er. Våra kunder vet ofta att de exempelvis vill utveckla en ny webbplats, öka synligheten på sociala medier eller driva fler potentiella kunder till webbplatsen, och detta räcker gott som grund för ett första samtal.

Under första samtalet (eller om vi bokar in ett möte) hjälper vi på Mild till med att konkretisera era tankar och idéer till något som går att jobba vidare med. Antingen ger vi en första fingervisning på en rimlig budget eller så ser vi hur vi på annat sätt kan hjälpa er att ta projektet vidare.

I regel är det någon av våra kollegor Christian, Albin eller Oliver som tar första samtalet med er.

Awards & partnerships

HubSpot App Partner-märke
HubSpot App Partner Program-märke

Vi är klimatsmarta

Sedan ett antal år tillbaka lägger vi på Mild stort fokus på att minska våra klimatavtryck. Man kanske kan tro att byråvärlden som bedriver mycket av sin verksamhet på nätet inte bidrar till någon större klimatpåverkan men då har man i så fall fel.

Jobba hos oss

Mild växer och vi söker löpande duktiga projektledare, webbutvecklare, designers och digitala strateger.