Mild har gått från 30 till 40 anställda, pandemin till trots

Bild Christian Olausson, VD för Mild Bild Christian Olausson, VD för Mild

Mild har gått från 30 till 40 anställda, pandemin till trots

Mild har gått från 30 till 40 anställda, pandemin till trots

Under det senaste året har vi på Mild hunnit knyta till oss flera nya kunder, som Balder, Granuldisk och Tage Rejmes Bil, gå från 30 till 40 anställda, flytta till större kontor och uppdatera vår egen profil – allt under den pågående pandemin.

För ganska precis ett år sedan stod luften stilla i många branscher och flera byråer hade det kämpigt när kunder plötsligt började tveka. Många företag pausade sina byråavtal och passade då på att kika efter nya leverantörer. Likt många byråer upplevde även vi på Mild ett visst mått av pausade projekt i mars och april förra året, främst från de kunder som verkar i branscher som drabbats hårt av pandemin. De flesta valde dock att dra igång snabbt igen eftersom de i samarbete med oss förstod vikten av digital närvaro mer än någonsin när de inte längre hade möjlighet att möta sina kunder fysiskt.

– Många företag har ställts inför ett slags digitalt vägskäl det senaste året och vi är glada att ha kunnat visa våra kunder att det lönar sig att bibehålla, eller t.o.m. öka, sin digitala närvaro i dessa tider. I vår kundportfölj har vi även många kunder som befinner sig i branscher som inte drabbats så hårt av pandemin och därför klarat sig bra. Givetvis var även dessa kunder tveksamma i mars, april förra året eftersom ingen visste vad som skulle hända, men de har litat på oss hela vägen och insett att det finns mer att vinna på att fortsätta synas. Tack vare goda kundrelationer och samarbeten har våra kunder verkligen vågat satsa tillsammans med oss, vilket i sin tur har lett till fler anställningar och bredare kompetens här på Mild, säger Christian Olausson, VD och delägare.

Vi har under året dessutom satsat hårdare på vår egen marknadsföring. I slutet av förra året uppdaterade vi Mild-profilen med ambitionen att den skulle återspegla bolaget som det ser ut idag. Tidigare låg fokus främst på utveckling och teknik medan det idag är lika stort fokus på innehåll, design, kommunikation, kreativa kampanjer och digital marknadsföring.

– Vår nya profil tillsammans med de nya värvningarna har verkligen gett Mild ytterligare ett lyft. Vi har lyckats hittat personer som passar väl in i vår verksamhet. Vi älskar att ha roligt tillsammans och testa nya spännande saker, vi är inget utan våra medarbetare, avslutar Christian Olausson.

Vill ni veta mer om hur vi kan hjälpa er?

Kontakta oss, så tittar vi tillsammans på en passande lösning. Eller läs mer om våra tjänster. 

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.