TikTok satsar på e-handel

TikTok satsar på e-handel

Tidigare i år lanserade TikTok en första version av sin e-handelsfunktion ”TikTok Shop” som testats i liten skala. 

Nyligen släppte TikTok nyheten att de ska lansera flera nya funktioner och att de i utökat samarbete med e-handelsplattformen Shopify ska rulla ut sin e-handelsfunktion brett.

En stor förändring jämfört med den tidigare versionen är att TikTok nu får en shoppingflik som företagskonton kan använda för att sälja saker på sin kanal. Den uppdaterade e-handelsfunktionen kommer vara ihopkopplad med användarens Shopify-butik, vilket alltså innebär att man måste ha en Shopify-butik för att kunna använda de nya funktionerna. Utöver den nya shoppingfliken kommer det i den nya versionen även vara möjligt att direktlänka produkter i vanliga TikTok-inlägg.

Den nya versionen rullar initialt ut i USA, Storbritannien och Kanada, men under de kommande månaderna kommer den bli tillgänglig i fler regioner. När den kommer till Sverige är ännu oklart. Nyheten går att läsa i sin helhet här.

Vill ni veta mer om hur vi kan hjälpa er?

Kontakta oss, så tittar vi tillsammans på en passande lösning. Eller läs mer om våra tjänster kring Sociala medier.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.