IM väljer Mild
Biståndsorganisationen IM, Individuell Människohjälp, tar in Mild Media med huvuduppdrag att skapa en ny webbplats.
– Vi är väldigt glada över att IM valde oss, samarbetet är redan igång. Som vi alla vet är IM en viktig organisation som ger mycket gott till världen, vi är rejält taggade på att göra ett riktigt bra jobb, säger Christian Olausson, partner och digital strateg på Mild Media.
– Vi letade efter en digital byrå som hade vanan av att jobba med ideella organisationer i kombination med avancerad e-handel. Efter första mötet med Mild Media förstod vi att de, utöver kompetensen att skapa det vi vill, hade förmågan att förstå oss som kund. Vi kände att det skulle bli lätt att samarbeta med dem och då blev valet att välja Mild Media som vår byrå självklart, säger Erik Törner, kommunikationschef på IM.
Om IM:
IM är en svensk biståndsorganisation som bekämpar fattigdom och utanförskap. Organisationen grundades 1938 och verkar idag i tretton länder världen över. Utomlands arbetar IM med att barn ska kunna gå i skolan och människor försörja sig och sin familj, samt med att förebygga sjukdomar. I Sverige handlar IM’s arbete om integration och delaktighet i samhället. Verksamheten är möjlig tack vare det samlade engagemanget hos IM’s givare, medlemmar och volontärer.