Sökmotor­optimering (SEO) på franska

Bonjour? Ce n'est que le début. Vill du nå framgångar i Frankrike är SEO på franska, riktig franska, ett måste. Vi på Mild har stor erfarenhet SEO mot internationella marknader och ser till att jobbet blir gjort med guldstjärna i kanten.

Värdet av SEO på franska

Frankrike har en av världens största ekonomier. Detta gör landet högaktuellt för utländska företag – med närmare 400 svenska dotterbolag och 1 000 etableringar är Sverige på stark frammarsch. Dessutom drar Frankrike 79 miljoner turister per år, betydligt många fler än fransmännen själva, vilket gör landet till världens populäraste resmål. För att tilltala det franska folket måste du ta hänsyn till deras kärlek för sitt eget språk. Engelskans inflytande (franglais) genom media, näringsliv och en ökande globalisering har tvingat fram en debatt i landet om bevarandet av franskan.

Lagar har införts som bland annat kräver en kvotering av minst 40 % franskt sångmaterial på radio, och det säger egentligen allt: din franska SEO behöver vara genuin. Enkelt eller automatiskt översatta sökord och sökfraser övertygar inte internetanvändarna idag, allra minst fransoserna, och sökmotoralgoritmerna tar rygg på dem: Google, Bing, Yahoo, alla fokuserar på att leverera lokalt relevanta sökresultat. Ska din webbplats lyckas skapa anknytning till kulturella, sociala, regionala skillnader och lokala sökmotoralgoritmer är SEO på franska ett måste.

Hur vi jobbar med SEO på franska

Vill ditt företag göra samma resa som IKEA, Volvo, Securitas? Då är SEO på franska nästa steg! Vårt SEO-team parles français och våra medarbetare är högkompetenta i språket de optimerar på. Ännu en stark fördel med oss på Mild är att du blir tilldelad en dedikerad projektledare med övergripande ansvar. På så sätt har du en kontaktperson för samtliga flerspråkiga SEO-satsningar, och det betyder färre möten, mindre att hålla reda på och ett samlat, fokuserat SEO-arbete. SEO på franska följer samma steg som den på svenska. Vi börjar med att ta fram en nulägesanalys som bland annat definierar vilka fraser din webbplats ska synas för, webbplatsens nuvarande placering på de aktuella sökorden, on-page-, nyckelords- och konkurrentanalys samt analys av nuvarande trafik. Nulägesanalysen mynnar ut i en strategisk arbetsplan med beslutade insatser för kommande månader för så väl on-page som off-page, samt hur utfallet av arbetet ska mätas och rapporteras.