Sökmotor­optimering (SEO) på portugisiska

Ska ditt företag utöka sin verksamhet till Portugal, Angola eller Moçambique och precisa de uma agência digital? Då har du hamnat rätt. Vi på Mild skapar excelente SEO på portugisiska.

Värdet av SEO på portugisiska

Portugisiskan är det sjätte största modersmålet i världen – det talas av över 240 miljoner människor. Det kommer sig av Portugals koloniala period och alla de portugisiska kreolspråk som uppstod då, framförallt i Västindien, Afrika och Asien. Därmed är SEO på portugisiska, lokal och autentisk, en mycket god investering för företag med fokus på internationell expandering i dessa delar.

SEO på portugisiska utmanas på samma sätt som all annan SEO. Sökmotorernas algoritmer jobbar hårt med att leverera lokalt relevanta sökresultat till dagens luttrade internetanvändare och då övertygar inte enkelt eller automatiskt översatta sökord och sökfraser. För att lyckas skapa anknytning till kulturella, sociala, regionala skillnader och lokala sökmotoralgoritmer krävs SEO på portugisiska, autentisk och närproducerad. Betänk bara hur Östtimor och Brasilien som länder går isär, trots att de talar samma språk, och sedan allt som står att vinna på att välja rätt ord för varje publik.

Hur vi jobbar med SEO på portugisiska

Planerar ditt företag att sökmotoroptimera era återförsäljare i Macao eller kanske etablera en befintlig e-handel i Kap Verde? Då är SEO på portugisiska nästa steg. Milds SEO-team är mångkulturellt och våra medarbetare högkompetenta i språket de optimerar på. Hos oss tilldelas du en dedikerad projektledare med övergripande ansvar, vilket blir särskilt märkbart om du vill ha SEO på fler språk än portugisiska – du har en kontaktperson för alla språk, projektledaren hanterar alla dina internationella SEO-satsningar åt dig. Det innebär färre möten, mindre att hålla reda på och ett vässat, synkroniserat SEO-arbete. SEO på portugisiska följer samma punkter som den på svenska. Inledningsvis tar vi fram en nulägesanalys som bland annat definierar vilka fraser din webbplats ska synas för, webbplatsens nuvarande placering på de aktuella sökorden, on-page-, nyckelords- och konkurrentanalys samt analys av nuvarande trafik. Nulägesanalysen mynnar ut i en strategisk arbetsplan med beslutade insatser för kommande månader för så väl on-page som off-page, samt hur utfallet av arbetet ska mätas och rapporteras.