Uppdrag att utveckla webbplatsen med målet att öka konverteringen

Uppdraget

Uppdraget med Däckteam bestod i att utveckla deras nya webbplats med integrerad e-handel. Vi skulle skapa en mer utvecklad visuell identitet för att samla samtliga verkstäder under ett och samma tak. Fokus skulle också ligga på att driva mer relevant trafik till webbplatsen samt att öka konverteringen av denna.


Kund

Däckteam

Ansvarig

Christian Olausson

Bransch

Däck och fälg

Tjänster

E-handel, Konverteringsoptimering, SEO, Webbutveckling

Lösningen

Under projektet kom vi fram till att den bästa lösningen var att använda oss av WordPress som teknisk plattform. Vi inledde projektet med ett tydligt fokus på SEO samt övrig trafikdrivning och satte upp tydliga KPI:er och övrig målmätning. I lösningen ingår separata webbshopar för de olika verkstäderna samt en kraftfull hitta-verkstad-funktionalitet.

Resultatet

I steg 1 lanserades alltså en webbplats med integrerad e-handel för verkstäderna ute i landet. I steg 2 har samarbetet definierats till att innehålla löpande arbete kring seo, social media, konverteringsoptimering, etc.

“En rolig och givande kund att få möjlighet att jobba med. Vi ser ett tätt samarbete som nyckeln till en långsiktig digital framgång.”

Christian Olausson
Projektledare, Mild Media

Vill du veta mer om det här projektet?

Eller har frågor kring hur vi kan hjälpa dig.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.