En smakfull webbplats som väcker aptiten

Om företaget och uppdraget

Paul & Thom levererar kvalitetsprodukter inom chark och tapas till välsorterade butiker i dagligvaruhandeln över hela landet. I sortimentet hittar du lufttorkade och förädlade produkter såsom prosciutto, parma, salami, inläggningar, salamichips, ölkorv, grissini och smaksättare. De har dessutom tagit fram ett helt unikt veganskt sortiment under varumärket Vegonade.

Milds uppdrag för Paul & Thom var omfattande men tydligt: vi skulle bygga en helt ny webbplats som skulle vara modern, lättillgänglig för besökarna och spegla varumärket på ett övertygande sätt. Fokus skulle ligga på Paul & Thoms produkter som skulle presenteras på ett inspirerande sätt och kittla besökarnas smaklökar.


Kund

Paul och Thom

Ansvarig

Mathias Eklöf

Bransch

Livsmedelsindustrin

Tjänster

SEO, UX, Webbplats

Lösningen

Tillsammans med Paul & Thom kom vi fram till att den bästa lösningen skulle vara att använda WordPress som teknisk plattform, då den är lätt att anpassa och jobba med. Siten fick en snygg och smidig design som matchar Paul & Thoms varumärke, med både information och inspiration lättillgängligt för besökarna.

Utöver att varje produkt fick sin egen produktsida byggdes en receptbank med massor av matinspiration baserat på Paul & Thoms sortiment för att ge produkterna den plats i rampljuset som kunden önskade. Till receptbanken byggdes ett filtreringssystem där besökarna skulle kunna sortera bland recepten. Genom att kryssa i “lätt” “mellan” eller “svår”, “lakto-ovo”, “vegan” och allergener skulle besökarna bara få upp de recept de önskade. Vi byggde även en checklista till receptsidorna så att man enkelt skulle kunna bocka av stegen under matlagningen.

Det då nylanserade varumärket Vegonade fick en alldeles egen sida och vi gjorde all viktig information lättillgänglig för besökarna, var man kan köpa produkterna, vad produkterna innehåller och vilka allergener som finns i produkterna skulle vara superlätt att hitta. Eftersom Paul & Thom vill ligga i framkant har vi i projektet använt oss av den nytänkande tjänsten Notified som pressrum för att nå ut till rätt målgrupp.

Resultatet

Paul & Thom har fått en lättjobbad och anpassningsbar plattform med plats för massor av recept och inspiration. En webbplats som speglar deras varumärke på ett bättre sätt, där de kan kommunicera med och inspirera sina kunder varje dag.

”Det här projektet har varit ett härligt samarbete från start till mål. Vi har verkligen lyckats skapa en snygg och lätthanterlig webbplats som kunden älskar lika mycket som vi.”

Mathias Eklöf
Produktionsledare, Mild

Vill du veta mer om det här projektet?

Kontakta oss om du har frågor eller vill veta mer om det här projektet.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.