Uppdraget
Jägersro är Sveriges äldsta travbana och idag mycket mer än så med såväl företagsevents som lunch och AW-möjligheter.
I Jägersros uppdragsbeskrivning var det väldigt tydligt fokus på att locka fler besökare till travbanan. Framförallt ville de locka fler kvinnor samt förstagångsbesökare utanför travvärlden. Fokus skulle därför ligga på restauranger, events och aw.
Kund
Jägersro Travbana
Bransch
Idrott och evenemang
Tjänster
Content, Hosting, UX, Webbplats
Lösningen
Arbetet påbörjades genom en rejäl trafikanalys där vi kartlade Jägersros potentiella besökares webbnärvaro. Vi gjorde en rejäl sökordsanalys där vi tittade på sökord kring evenemang, konferens och aw i Malmöregionen. Konkurrens och potential undersöktes. Tillsammans med Jägersro undersökte vi också deras sociala närvaro. Detta arbete mynnade ut i en ny struktur för jagersro.se för att lyfta både trafikflöde och konvertering.
Efter lansering startade ett löpande samarbete kring trafikdrivning (främst SEO) samt content- och konverteringsarbete.
Resultatet
Webbplatsen går nu helt i linje med Jägersrotravets övriga grafiska profil och kommunikationsarbete. Vi har inlett arbetet med att skapa en helhet kring alla webbrelaterade aktiviteter med webbplatsen som ett tydligt nav.
Vi har också lagt en grund för framtida vidareutveckling. Detta arbete kommer att baseras på användartester och allmän löpande webbanalys.
“Jägersro har varit väldigt flexibla och visat stor entusiasm i detta projekt. Det var ett nöje att driva projektet med dem och vi ser fram emot att stärka samarbetet ytterligare.”
Irina Balog
Projektledare, Mild
Vill du veta mer om det här projektet?
Kontakta oss om du har frågor eller vill veta mer om det här projektet.